سمینار رسالت معلمان، گام دوم انقلاب اسلامی با سخنرانی سیدولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان در میان جمعی از معلمان و فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

به گزارش بهبهان نو به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان، در این مراسم فرماندار بهبهان ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت و گرامیداشت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به شخصیت رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی و مظلومیت ایشان در اوج تلاش های شبانه روزی گفت بررسی شخصیت چنین انسان های بزرگی، هویت معلمی را آشکار میکند و بی شک هرجا معلمان با هویت انقلابی و اسلامی کار کردند، نتیجه آن تربیت افرادی همچون رییس جمهور شهید بوده است. وی خطاب به معلمان افزود اهمیت کار معلم تا آنجاست که در تاریخ میخوانیم خلیفه اموی عمرابن عبدالعزیز به خاطر آموزش ها و تربیت یکی از معلمانش لعن مولا علی(ع) را ممنوع کرده است.
وی در ادامه افزود معلمی در قرآن نخست ویژه ذات مقدس باریتعالی است و نخستین آیات نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام، مترتب بر جایگاه والای معلم است. در این آیات خداوند خود را معلم می خواند و معلم بودن خود را بعد از آفرینش انسان معرفی میکند. پس هنر شگفت معلمی، ابتدا از آن خداوند است. خداوند دانش و شناخت را در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده است و بر آدم ابوالبشر منت نهاده و معلم او بوده است.
در برخی دیگر از آیات کتاب مبین اسلام، خداوند به صراحت برتری معلمان را بر سایر طبقات اعلام میکند. دومین معلم بعد از خداوند پیامبر گرامی اسلام است که میفرماید : *انی بعثت معلما*
رهبر فقید انقلاب می فرماید معلمی مقام والایی است که بالاتر از ان نیست و مقام معظم رهبری واژه معلم را واژه ای مقدس می نامد، اما شرافت و مرتبت معلم زمانی معنا پیدا میکند که بتواند انسان را به سوی هدف متعالی خدمت که عبادت است متصل نماید. رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت یکی از مجموعه هایی که میتواند در نهادینه کردن گام دوم انقلاب تاثیر فراوان داشته باشد معلمان هستند. کم نیستند در تاریخ بشریت انسان های بزرگ که ابعاد وجودی آن ها در سایه تعلیم و تهذیب و تربیت معلمان شکل گرفته است. به عنوان مثال شهید مطهری که در سایه حضرت امام تربیت یافت و در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار بود. فرماندار بهبهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت امروزه کار معلم و تاثیر آن در پیشبرد بیانیه گام دوم آنجا مهم است که بدانیم در یک جنگ ترکیبی و اوج حملات نرم دشمن قرار داریم و نقش اساسی برای خنثی کردن توطئه ها بر عهده معلمان هشیار و با بصیرت است، لذا معلمان برای تحقق خودسازی و جامعه پردازی نقش ممتازی دارند. وی در ادامه چند وظیفه مهم برای معلمان در گام دوم انقلاب را برشمرد و گفت اولین وظیفه آن ها خودسازی است، خودسازی مقدم بر جامعه سازی است.معلم با روح مهذب میتواند دانش اموز با اخلاق الهی تربیت کند و جامعه معلمی باید علم و اخلاق را در کنار هم داشته باشد، چرا که موضوع تعلیم به اندازه تربیت مهم است.
دیگری تربیت دانش آموزان خودباور، عزت مدار و دارای اعتماد به نفس است.کار بزرگ حضرت امام خمینی تزریق خودباوری در میان مردم ایران بود و امروز برای فراهم کردن بستر پیشرفت، باید معلمان دانش آموز خودباور و دارای عزت و اعتماد به نفس تربیت کنند که در برابر بیگانه و استکبار سر تعظیم فرو نیاورد تا به تمدن اسلامی دست یابیم
یکی دیگر از وظایف معلمان تربیت دانش آموز حق طلب، عدالت طلب، راستی طلب و حقیقت جوست.

این مسئله می تواند زمینه فساد ستیزی باشد
کار دیگر معلمان در بیانیه گام دوم انقلاب کمک به رستاخیز علمی است، امروز خوشبختانه در زمینه علمی پیشرفت های بسیار خوبی کسب کرده ایم. در ایجاد شرکت های دانش بنیان شرایط خوبی داریم، به عنوان مثال در دولت مرحوم رییسی ۱۷خط دارویی از سوی شرکت های دانش بنیان راه اندازی شد.

سید ولی الله موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد معلمان بتوانند در راستای نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی، نقش تاثیر گذار خود در عملی شدن گام دوم انقلاب را تثبیت نمایند.

 

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند

 

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند

 

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند

تاثیر گذار ترین قشر در نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب معلمان هستند