سیدولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان در جمع معلمان شهرستان در سمینار رسالت معلمان گام دوم انقلاب هویت تاریخی معلمان عصر انقلاب اسلامی را بدون بررسی شخصیت علمی و فرهنگی فرهیختگانی همچون امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری و رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی غیر ممکن دانست.

به گزارش بهبهان نو به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان، فرماندار بهبهان با اشاره به مجاهدت های خستگی ناپذیر آیت الله رییسی، شخصیت وی را شکل گرفته در دوران تاریخی انقلاب اسلامی، دوران ترورهای کور دشمن و توطئه ها و دسیسه های منافقان و مخالفان نظام جهت از پای در آوردن نظام نوپای اسلامی دانسته و گفت ایشان در اوج درایت و شجاعت، همچون آیت الله شهید بهشتی مظلوم بود، مظلومانه زیست و در آخر جان خود را در راه خدمت تقدیم اسلام و ایران نمود.
سید ولی الله موسوی افزود بدون شک کارها و خدمات آن بزرگوار در ذهن تاریخ ماندگارخواهد شد، چرا که در مسیر رضایت مردم و رضایت خداوند حرکت کرد.ایشان در شرایطی دولت را در دست گرفت که تحریم های اقتصادی، خزانه خالی و بلکه منفی، بدهی عظیم دولت به بانک مرکزی و بیماری کرونا شرایط بسیار خطیری در جامعه رقم زده بود.از بعد سیاست خارجی ایران در تمام جهان منزوی شده بود اما پشتکار، تدبیر، درایت و کار شبانه روزی رییس جمهور شهید باعث شد نه تنها در یکسال اول تمام بدهی های بانک مرکزی پرداخت شود، هیچ استقراض جدیدی انجام نشود و با عضویت در پیمان های مهمی همچون شانگهای و بریکس کشور از انزوا نیز خارج و نقشی تاثیر گذار در منطقه و جهان پیدا کند.
از جمله ویژگی های شهید خدمت آن بود که در زمان ریاست ایشان در قوه قضاییه، پرونده هایی را به اجرا گذاشت که هیچ کس جرات برخورد با آن ها را نداشت، فساد ستیزی را سرلوحه کار قرار داد و حضرت امام خمینی نیز اعتماد ویژه ای به وی داشت و با آن که جوانی ۲۰ ساله بود اما پرونده های مهم را به ایشان می سپرد. فرماندار بهبهان افزود در سیاست خارجی آیت الله ریسی با تنش زدایی با همسایگان و گسترش روابط با کشورهای منطقه، علاوه بر افزایش فروش نفت از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به یک ونیم میلیون بشکه، کشور را از بن بست اقتصادی دراورد.ایران در طول تاریخ از وجود چنین بزرگ مردانی برخوردار بوده اما تعدادشان معدود و محدود بوده است و نقش بزرگ آن ها حفظ هویت ایرانی و اسلامی بوده است.
وی با اشاره به تاریخ شکل گیری ایران از زمان آریاییان تا کنون و پادشاهان و حاکمان مختلف گفت تنها جنگی که در طی آن حتی یک وجب از خاک میهن جدا نشد، جنگ هشت ساله تحمیلی بود که علیرغم قرار گرفتن تمام دنیا در مقابل ایران با درایت و رهبری بی بدیل امام خمینی و وجود شخصیت هایی همچون مقام معظم رهبری، آیت الله ریسی، شهید بهشتی و …خاک و مرز وطن حفظ شد.
به گفته رییس شورای آموزش و پرورش بهبهان، دولت مردمی و خدمت گزار در شرایطی روی کار آمد که کشور در اوج بحران کرونا بود، روزانه تعداد زیادی از هموطنان را از دست می دادیم و غرب به دلیل تحریم، از ورود واکسن جلوگیری می کرد اما آیت الله رییسی با گسترش روابط با دنیا، واکسن های لازم را وارد و کرونا را در کشور جمع کردند.
از ویژگی های بارز و برجسته دیگر آیت الله رییسی حضور همیشگی ایشان در صحنه، در بلایای طبیعی و بحران ها بود که هرجا اتفاقی روی می داد در صف اول مدیریت بحران قرار می گرفت.ایشان در طول سه سال خدمت، ۸ بار به استان خوزستان سفر کرده است و این نشان از اوج توجه به تمام نقاط محروم و دورافتاده کشور بود. در زمینه فعالیت های اقتصادی، سخنران جلسه عنوان داشت آیت الله شهید رییسی پس از روی کار آمدن دولت مردمی،با فعال کردن کریدور های شمال و جنوب و ترانزیت کالا یک بازار ۵۰ میلیارد دلاری برای کشور ایجاد کرد.
خدمت دیگر دولت آیت الله رییسی در بخش آرد و نان بود. نظم بخشی و هوشمند کردن ساختار توزیع آرد باعث شد تا جلوی رانت ها و هدررفت آرد و نان گرفته شود
ایشان با فعال سازی درگاه ملی صدور مجوزها، هم به صدور مجوزها سرعت بخشید و هم خیلی از امضاهای طلایی را حذف کرد و سرعت صدور مجوز کسب و کار باعث شد تا صاحبان صنایع بسیار راحت مجوز خود را اخذ نمایند.
این دوران اما متاسفانه ناتمام ماند و ملت نتوانستند از خدمات کامل این مصداق بارز پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری طرح شده است، بهره برداری نمایند.
البته باید گفت این حادثه در هرکشوری رخ می داد معلوم نبود چه اتفاقی می افتد، اما در کشور ما به لطف رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و وجود ملت فهیم، آگاه و باوفای ایران از این چالش به سلامت گذر کردیم. لذا اداره کشور به معاون اول رییس جمهور سپرده و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی فرایند انتخاب رییس جمهور آغاز شده و با این بیعتی که مردم در روز تشییع با خط شهادت داشتند انشالا رییس جمهوری در تراز رییس جمهور شهید انتخاب خواهند کرد.