وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در شهر ترابزون به‌طور رسمی میزبان ویژه سیداحسان مرتضوی در فستیوال جاده فرهنگ (جاده ابریشم) خواهد بود. این نمایشگاه عکس با عنوان زندگی شامل عکس‌هایی است که از زندگی مردم ایران و کشور های مختلف اروپایی و آسیایی توسط این هنرمند نامی در طول یک دهه عکاسی شده است. این […]

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در شهر ترابزون به‌طور رسمی میزبان ویژه سیداحسان مرتضوی در فستیوال جاده فرهنگ (جاده ابریشم) خواهد بود.

این نمایشگاه عکس با عنوان زندگی شامل عکس‌هایی است که از زندگی مردم ایران و کشور های مختلف اروپایی و آسیایی توسط این هنرمند نامی در طول یک دهه عکاسی شده است.

این نمایشگاه در قالب ۴۰ عکس رنگی در اندازه ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر در تاریخ شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ با حضور مرتضوی، ریاست فدراسیون هنر عکاسی و مقامات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه افتتاح می‌شود.

مرتضوی در چارچوب جشنواره فرهنگ جاده (جاده ابریشم) ضمن برگزاری ورکشاپ برای عکاسان آنجا از زندگی اجتماعی مردم آنجا عکاسی کرده و نمایشگاه مشابه‌ای برگزار خواهد کرد.

همچنین نمایشگاهی دیگری از یک مجموعه در قالب ۲۰ عکس با عنوان «مادر فرمانده» در ماه آینده در کشور صربستان نیز برگزار می‌کند.

سید احسان مرتضوی متولد شهرستان بهبهان است و بیش از ۲ دهه است که به‌طور حرفه‌ای به کار عکاسی با موضوعات مستند اجتماعی مشغول است.

مرتضوی نشان Efiap /s از انجمن بین‌المللی عکاسی فیاپ، داور بیست فستیوال عکاسی بین‌المللی، بیش از هزار عکس برگزیده از ۵۰ کشور در تورنمت‌های بین‌المللی، دریافت صد جایزه بین‌المللی و ده‌ها جایزه داخلی و همچنین بیست نمایشگاه بین‌اللملی انفرادی و جمعی را در کارنامه هنری خود دارد.

 

سید احسان مرتضوی و عکس‌هایش در ترکیه

سید احسان مرتضوی و عکس‌هایش در ترکیه