مهدی محسن نژاد متولد ۱۸ آذر ۱۳۷۷ در بهمئی، کشتی گیر است، دانشجوی مقطع کارشناسی بوده که کشتی را از ۱۲ سالگی آغاز کرده و نخستین مدال بین المللی اش را در رده جوانان مسابقات جام آتلای یاشار ترکیه به دست آورد، در ۶۰ کیلوگرم دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی را می پوشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو، مهدی محسن نژاد متولد ۱۸ آذر ۱۳۷۷، کشتی‌گیر فرنگی‌کار و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران است. محسن‌نژاد با ملیت ایرانی، در وزن ۶۰ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی می‌گیرد.

مهدی محسن نژاد در شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد و در شهر بهبهان استان خوزستان بزرگ شد و هم اکنون وی ساکن شهرک وحدت بهبهان است، اوی دانشجوی مقطع کارشناسی است و ۳ برادر به نام‌های یاسین، احمدرضا و عمادرضا نیز دارد.

محسن نژاد کشتی را از نوجوانی زیر نظر مربیان برجسته آغاز کرد و حالا یکی از کشتی گیران اهل خوزستان است که توانسته به تیم ملی کشتی فرنگی ایران، راه یابد. او در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ شرکت کرد و به مدال برنز رسید.

همچنین مهدی محسن‌نژاد در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ نیز همانند سال ۲۰۱۷ در مکان سوم وزن ۶۰ کیلوگرم ایستاد. وی در این رقابتها سوزوکی از ژاپن را با حساب ۱۰ بر صفر شکست داد اما در رقابت دوم برابر آرمن ملیکیان از ارمنستان با نتیجهٔ ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور نمایندهٔ ارمنستان در رقابت پایانی، محسن‌نژاد شانس رقابت برای کسب مدال برنز را به دست آورد. وی برای کسب مکان سوم ابتدا ۸ بر صفر مارتین ولیف از بلغارستان را شکست داد و سپس کریستین کچکمتی از مجارستان را با نتیجهٔ ۹ بر ۵ مغلوب کرد و به جایگاه سوم و مدال برنز دست یافت.

آقای مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، پس از استراحت در دور یکم، در دور دوم با امتیاز عالی (۹ بر ۱) کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در دور نیمه‌نهایی به ژولامان شارشنبکوف ۹ بر ۲ باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد. محسن‌نژاد در دیدار رده‌بندی با نتیجهٔ ۴ بر ۳ آدیوس سلطانگالی، نمایندهٔ کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد

محسن‌نژاد همچنین مدال برنز جهان از قزاقستان و مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ را در کارنامه دارد.

او در سال ۲۰۲۲ نایب قهرمان جهان شد، که در قرقیرستان برگزار شد.