معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان بر لزوم ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با بیماری وبا در این شهرستان به دلیل شناسایی یک بیمار مبتلا تاکید کرد.

امیرحسین روزبه در گفتگو با خبرنگار بهبهان نو اظهار کرد: با توجه به موضوع پیش آمده شناسایی یک بیمار مبتلا به بیماری وبا، نظارت پیوسته و دقیق بر کلرزنی آب مناطق شهری و روستایی و همچنین نمونه برداری‌های منظم از آب و سبزیجات و ثبت و تحلیل اطلاعات آن، بسیار ضروری است.

وی افزود: با توجه به شناسایی موارد مثبت قطعی بیماری وبا در فصل گرما در شهرستان، ضروری است که هماهنگی‌های لازم برای بر تشدید نظارت بر بیماری‌های التور در سیستم بهداشتی درمانی و هماهنگی‌های برون بخشی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری با سرعت و دقت لازم انجام شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: ما آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع بیماری را داشته و در این رابطه ارزیابی لازم انجام شده و موارد پیشگیری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: در فصل تابستان شاهد افزایش مسافرت‌ها، افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل و استفاده از غذاهای آماده طبخ هستیم که همین امر منجر به افزایش ابتلاء به بیماری‌های منتقله از آب و غذا می‌شود.

روزبه تصریح کرد: علائم و نشانه‌های بالینی در اغلب بیماری‌های منتقله از غذا شامل اسهال، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی بوده و در برخی موارد ممکن است با اسهال خونی و تظاهرات عصبی نیز بروز کند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های منتقله از آب و غذا لازم است دست‌های خود را قبل از تهیه غذا و یا هنگام سرو و مصرف غذا و همچنین پس از هر بار اجابت مزاج و استفاده از توالت‌های بهداشتی شستشو دهیم و مصرف آب سالم و بهداشتی و عدم مصرف آب‌های ناسالم برای آشامیدن، ضروری است.

 

جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 1 1 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 2 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 3 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو