معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان بهبهان بر لزوم آهک پاشی جوی های فاضلاب به منظور مقابله با سرایت بیماری وبا در این شهرستان خبر داد.

آرمین ساعد در گفتگو با خبرنگار بهبهان نو با اشاره به شناسایی یک بیمار مبتلا به وبا اظهار کرد: بهترین راهکار برای مقابله با بروز بیماری‌های واگیر، پیشگیری است و تجربه ثابت کرده که آموزش و اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در این مورد اطلاع‌رسانی و آموزش وسیعی در سطح شهرستان داشته و از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده کنند.

ساعد بیان کرد: ضروری است که مراکز بهداشت به صورت مستمر وضعیت بیماری‌های اسهالی و گوارشی را در جمعیت تحت پوشش خود رصد کرده تا در صورت افزایش موارد بیماری‌های اسهالی بتوانند اقدامات مراقبتی و کنترلی لازم را در اسرع انجام دهند.

وی در پایان اعلام کرد: ضروری است که جوی‌های آب، جداول و فاضلاب‌های شهری و روستایی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری آهک پاشی شود.

 

جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 1 1 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 2 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو جلسه فوق العاده شورای سلامت شهرستان با موضوع بیماری وباالتور برگزار شد 3 - پایگاه خبری تحلیلی بهبهان نو